Pregledom ove stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Kliknite ovdje kako biste saznali više.

Maloprodaja/roba široke potrošnje

O djelatnosti

Industrija robe široke potrošnje, također poznata i kao FMCG industrija, jedna je od onih s najvišom zaradom. Obuhvaća sve proizvode koji su potrebni potrošačima svakoga dana:

  • hranu,
  • artikle za osobnu higijenu,
  • proizvode za čišćenje i deterdžente.

Izazovi u djelatnosti

Sva ta poduzeća jamče prijevoz velikih količina robe u kratkom vremenskom razdoblju. To se zapravo odnosi na kratke intervale narudžbe i kratko vrijeme za isporuku, što predstavlja veliki logistički izazov.

Skladišta je potrebno pažljivo voditi kako bi se rješavale ponovljene narudžbe na što učinkovitiji način. Potrebno je uzeti u obzir široki spektar vrsta i veličina proizvoda, pakiranja te uvjete za isporuku i skladištenje (svježa hrana, smrznuta hrana, konzervirana hrana itd.). Nadalje, svu se robu mora pratiti u svakom trenu. Za to se svi uključeni partneri oslanjaju na vlastite ERP sustave, koji su međusobno povezani putem EDI-ja (elektronička razmjena podataka).

Prednosti EDI-ja

FMCG industrija oslanja se na EDI već više od 25 godina kako bi se ispunili svi gore navedeni izazovi, s krajnjim ciljem brze i pouzdane isporuke robe svih vrsta. Prema međunarodnim ispitivanjima, automatizirani postupak nabave robe koji podržava EDI može uštedjeti do 51 euro po ciklusu narudžbe. Ta potencijalna ušteda ostvaruje se zahvaljujući sljedećem:

  • Narudžba (ORDERS)
  • Otpremnica (DESADV)
  • Račun (INVOIC)
  • Primka (RECADV)
  • Izvješće o zalihama (INVRPT)
  • Izvješće o prodaji (SLSRPT)
  • Uputa za otpremu (INSDES)
  • Upute za prijevoz (IFTMIN)
  • Najave za povrat (RETANN)
  • Uputa za povrate (RETINS)
  • Prognoza isporuke (DELFOR)
  • Višestruki nalog za plaćanje (PAYMUL)
  • Višestruki izvještaj o odobrenju (CREMUL)