Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+385 / 1 / 379 42 96
TEHNIČKA PODRŠKA 99 39 62 020
EDI SAVJETOVANJE 99 68 97 128

EDITEL Novosti

25.09.2017

EDI u digitalnom dobu

Jeste li upoznati s pojmom "naslijeđeni sustav"? To je IT pojam koji opisuje stari, dobro uspostavljeni sustav u korporacijskom softverskom okruženju, koji, iako još uvijek u upotrebi, uglavnom više nije najsuvremeniji. To se također događa i na području elektroničke razmjene podataka (EDI), gdje mala i srednja poduzeća često koriste desetljeća stare EDI sustave i nalaze se uhvaćeni u ovom naslijeđenom ciklusu sustava. To je u suprotnosti s činjenicom da je nedavno BVL studija pokazala da digitalna stručnost i ispravno rukovanje podacima sve više postaju konkurentska prednost. Kako bi iskoristili mogućnosti koje nudi digitalna transformacija, tvrtke trebaju imati intuitivniji pristup IT-u, kao i određenom stupnju spremnosti za inovaciju i rizik.

Osobito mala i srednja poduzeća često pokazuju određenu nevoljkost kada je riječ o uvođenju novog EDI sustava. To je zato što su se pretplatili na mentalitet "status quo" koji je uparen s nedostatkom strategije, iako je to nužan uvjet za proširenu integraciju podataka. Malim i srednjim poduzećima je posebno protiv volje tehnička i organizacijska implikacija, kao i troškovi koji su potrebni. To se uglavnom odnosi na činjenicu da postojeći ERP sustavi nisu (još) spremni za EDI. Češće nego ne, takvi "dječji problemi" mogu se lako i brzo riješiti uz stručnu pomoć i proaktivnu podršku ERP pružatelja usluga u suradnji s EDI partnerom. Prilikom primjene najsuvremenijih EDI sustava, prvi korak trebao bi biti analiza potreba tvrtke. Nakon toga valja razmatrati sve opcije. Ovo je i izazov i prilika za prepoznavanje potencijala za optimizaciju.

To ostaje nepromijenjeno u novoj "EDI generaciji" budući da je glavni cilj još uvijek postići najviši mogući stupanj automatizacije procesa putem integriranog razmjenjivanja podataka i time izbjegavati ručne i papirnate poslovne procese. Između mnogih drugih svrha, EDI se koristi za razmjenu informacija o poretku između trgovaca i proizvođača, kao i za fakturiranje (odnosno e-fakturiranje). Uz to, moguće je i mapiranje nekoliko drugih poslovnih procesa uz pomoć EDI-a, uključujući i upravljanje glavnim podacima. Pored toga, elektronički nalozi za slanje mogu se slati pružateljima logističkih usluga. Prilagođeni procesi ispunjenja e-trgovine također imaju koristi od upotrebe EDI-ja. Najsuvremeniji EDI sustavi su osnovni uvjet za kontrolu složenih tokova robe, povećanje produktivnosti, zadovoljavanje specifičnih potreba klijenata i na kraju priprema za izazove digitalnog doba.

EDI Integracija kao kućno rješenje
EDI Integracija kao kućno rješenje

Kako utvrditi da vaš EDI sustav više nije najsuvremeniji:

(Čak i ako samo jedna od izjava u nastavku vrijedi za EDI sučelje vaše tvrtke, trebali biste poduzeti prve korake kako biste ga osposobili za budućnost.)

  1. Vaš EDI sustav koristi "samo" EDI i radi na Windows 2000 ili starijem računalnom sustavu.
  2. Koristite dial-up modem za komunikaciju s VAN-om.
  3. Nema integracije s vašim internim aplikacijama.
  4. Da biste poslali izlazne fakture, morat ćete ručno unijeti sve podatke u softver.
  5. Da biste izvršili EDI, komunikacijski postupak mora biti pokrenut ručno i morate pričekati da biste ih primali i obradili.
  6. EDI je puno radno vrijeme za jednog ili više zaposlenika.
  7. Pogreške u ručno unesenim podacima rezultiraju vraćenim pošiljkama i naknadama za poštivanje.
  8. Bojite se ažuriranja računala gdje se nalazi EDI jer niste sigurni ima li sigurnosna kopija i ako ćete moći nastaviti s korištenjem.