Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+385 / 1 / 379 42 96
TEHNIČKA PODRŠKA 99 39 62 020
EDI SAVJETOVANJE 99 68 97 128

EDITEL Novosti

22.11.2019

Tri mjeseca korištenja e-Računa u javnoj nabavi – PRAKSA & IZAZOVI

Dosadašnje aktivnosti u području razmjene e-Računa

Implementacija projekta e-Račun u javnoj nabavi iziskivala je veliki angažman više sudionika (Ministarstva gospodarstva, FINA-e, javnih naručitelja, posrednika za e-Račun, ERP sustava, dobavljača…)

Bilo je uspona i padova pa je Ministarstvo gospodarstva organiziralo konferenciju „Tri mjeseca korištenja e-Računa u javnoj nabavi – PRAKSA & IZAZOVI “kako bi se napravio presjek stanja i podijelila iskustva svih sudionika o dosadašnjoj provedbi aktivnosti u području razmjene e-Računa u javnoj nabavi.

Gđa Maja Radišić Žuvanić, voditeljica Službe za digitalno gospodarstvo, bila je moderator konferencije, ali i prezentator stanja i iskustava sa strane Ministarstva.

U izlaganju su također sudjelovali i predstavnici Financijske agencije kao pružatelji usluge nacionalne centralne platforme za razmjenu e-Računa, Zagrebačka županija kao predstavnik javnih naručitelja te naš direktor operacija, g. Božidar Bajsič koji je prezentirao iskustva i prijedloge EDI providera u projektu e-Računi sa državom.

Od kada je počela primjena elektroničkog računa u javnoj nabavi ukupno se razmijenilo 1,1 milijun e-Računa, a broj javnih naručitelja koji sudjeluju u razmjeni je dosegao brojku 5.300.

Broj dobavljača/gospodarstvenika koji šalju e-Račune putem nacionalne centralne platforme za razmjenu e-Računa je na nivou oko 21.500.

Pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta gđa Ivana Soić, napomenula je da je izuzetno zadovoljna predstavljenim rezultatima od početka primjene e-Računa u javnoj nabavi, te je spomenula da su do sada proveli preko 200 edukacija gdje educiraju obveznike javne nabave kako bi cijeli taj proces tekao što brže i jednostavnije. Zagrebačka županija, kao predstavnik javnih naručitelja, prezentirala je proces od zaprimanja računa pa do njegovog plaćanja, kao i digitalna rješenja koje u tom procesu koriste.

FINA se osvrnula na trenutne manje nesukladnosti europske direktive sa našim zakonodavstvom, te najavila neka poboljšanja platforme.

G. Bajsič iz naše tvrtke EDITEL Adria je dao viđenje učinjenog sa stajališta posrednika, upozorio na problem raspoloživosti i nivoa usluge sa kojima se posrednici još uvijek suočavaju, te posebno naglasio potrebu uvođenja mjera koje bi povećale nivo usluge e-Računa za državu.

Neke od tih mjera su:

  • Definirati SLA i mjere
  • WEB monitor raspoloživosti (stanje servisa posrednika)
  • Automatsko obavještavanje (alertiranje) u slučaju smetnji

Na kraju konferencije zaključak je bio kako je unatoč poteškoćama i izazovima, projekt odrađen i iznad očekivanja.