Pregledom ove stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Kliknite ovdje kako biste saznali više.

EDI: tradicija inovacije

Elektronička razmjena podataka, poznata i kao EDI (Electronic Data Interchange), sinonim je za optimizirani postupak u lancu nabave već gotovo tri desetljeća.
Danas je EDI ključna tehnologija za optimizaciju postupaka poduzeća s dugoročnom perspektivom, neovisno o tome radi li se o uporabi u cijelom poduzeću, među industrijama ili preko granica. 

GS1, EDITEL, ECR – Kompetenčni centar vašeg opskrbnog lanca

Više informacija o EDI-ju

Elektronička razmjena podataka ili EDI, odnosi se na razmjenu elektroničkih poslovnih dokumenata između poslovnih partnera.  

Cilj EDI-ja je postići najvišu moguću razinu automatizacije postupaka putem integrirane razmjene podataka, izbjegavajući pritom fizičke i papirnate poslovne transakcije.

EDI se koristi za razmjenu informacija o narudžbama između maloprodajnih tvrtki i proizvođača i za postupke fakturiranja, što omogućuje e-račun. Koristi se i za slanje elektroničkih narudžbi za dostavu pružateljima logističkih usluga te navođenje informacija o artiklu ili obradu zahtjeva za plaćanje.

Standardizirana tehnologija omogućava poduzećima svih veličina i industrija u bilo kojoj zemlji da razmjenjuju poslovne podatke neovisno o komunikacijskom kanalu, formatu podataka i medijima koje koriste. To, između ostaloga, uključuje GS1 EANCOM® i/ili UN/EDIFACT za podatkovne formate, kao i identifikacijske standarde kao što su GLN, GTIN, SSCC….

Korištenje EDI rješenja tvrtkama se osigurava:

Ušteda novca:

  • nije potreban papir za tiskanje
  • ručni rad odnosno unos podataka postaju nepotrebni
  • automatizirani postupci obrade podataka
  • dobra investicija za budućnost
  • korištenje standardizirane tehnologije.

Povećava učinkovitost:

  • informacije se prenose u stvarnom vremenu, čime se ubrzava obrada
  • povećava točnost i nema pogrešaka do kojih dolazi pri ručnom unosu podataka
  • sve se transakcije mogu pratiti i nadzirati
  • nema integracijskih rupa.

Općenito poboljšava korporativne postupke:

  • poboljšava suradnju između svih poslovnih partnera u različitim društvima
  • transparentni postupci zahvaljujući kontinuiranom protoku informacija
  • visoka kvaliteta informacija za kvalitetnije planiranje proizvodnje, optimizaciju zaliha, kratko vrijeme odgovora itd.

Kao što su pokazala međunarodna ispitivanja, EDI postupci, od obrade narudžbi do fakturiranja, mogu se preračunati u uštedu od maks. 51 euro po poslovnoj transakciji.

Smjernice za uvođenje EDI-ja u poduzeće.

1. Analiza korporativnih postupka 

  • Koje korporativne postupke želite podržati korištenjem EDI-ja? (npr. postupke naručivanja, postupke dostave, postupke fakturiranja itd.)
  • Koliko poslovnih dokumenata planirate prosječno razmijeniti sa svojim poslovnim partnerima?
  • Imate li postojeći ERP sustav s dostupnim podatkovnim sučeljima?

Preporučujemo potpis "Okvirnog EDI ugovora" između poslovnih partnera.

2. Pronađite najbolje EDI rješenje za svoje potrebe

Rješenje ovisi o veličini vašeg poduzeća, tehničkoj infrastrukturi i količini dokumenata koje je potrebno razmjenjivati. 

  • Online EDI portal  - mala i srednja poduzeća s malom količinom dokumenata obično koriste za brzo uvođenje EDI-ja i pritom im troškovi ostaju mali.
  • EDI komunikacije i EDI integracije rješenja za velika poduzeća ili tvrtke koje imaju velike količine dokumenata. 

EDITEL tim će vam rado pomoći u pronalasku najboljeg EDI rješenja za vaše poduzeće tijekom neobvezujućeg savjetovanja.

3. Prijavite se kao korisnik eXite® mreže za poslovnu integraciju

Više od 15.000 poduzeća diljem svijeta koristi EDI platformu eXite®, što znači da su gotovo sva poduzeća koja koriste elektroničku razmjenu podataka (EDI) spojena na platformu.

Idi na eXite® registraciju

4. Sinkronizirajte podatke o artiklu s poslovnim partnerima

Preporučujemo sinkroniziranje podataka o artiklima (brojeve artikla/GTIN-ove, partnerske identifikacije brojeve/GLN-ove) s vašim poslovnim partnerima na samom početku vašeg EDI projekta. Ključno je da oba partnera koriste isti skup podataka (brojevi artikla, opisi artikla itd).

5. Pregledajte svoje poruke i započnite fazu testiranja

Nakon dogovora o EDI suradnji sa vašim poslovnim partnerom, na početku je potrebno dogovoriti i fazu testiranja, kako bi vaše poruke bile ispravne i točne. Prije nego počnete razmjenjivati elektroničke podatke s poslovnim partnerima, preporučujemo da prve poruke pošaljete putem e-maila, kako bi se pregledala sintaktička točnost vaših EDI poruka. Nakon što mi provjerimo i odobrimo vaše poruke, testiranje sa vašim partnerima može započeti.

6. Započnite razmjenu podataka

Kada faza testiranja uspješno završi, bit ćete spremni za početak elektroničkih komunikacijskih postupaka uživo sa svojim poslovnim partnerima.

EDI se koristi za postupke naručivanja, postupke isporuke i fakturiranja, oslanjajući se na sljedeće e-dokumente:

  • Narudžbe (ORDERS - Order)
  • Otpremnice (DESADV - Despatch Advice)
  • Poruke o primkama (RECADV - Receiving Advice)
  • Račune (INVOIC - Invoice).

Imate opciju dodavanja sljedećih e-dokumenta:

  • Poruke odgovora na narudžbu (ORDRSP - Order Response)
  • Poruke odgovora na promjenu narudžbe (ORDCHG - Order Change)
  • Izvješća o zalihama (INVRPT - Inventory Report)
  • Izvješća o prodaji (SLSRPT - Sales Report)
  • Najave za poruke o povratu (RETANN Return Announcement)
  • Kataloške poruke o cijeni/popustu (PRICAT - Price Catalogue)
  • Poruke o trgovačkom sporu (COMDIS - Commercial Dispute Message)
  • Poruke za višestruki nalog za plaćanje (PAYMUL - Multiple Payment)
  • Poruke za višestruki izvještaj o odobrenju (CREMUL - Multiple Credit)
  • Poruke
    • za grešku u aplikaciji (APERAK - Application Error and Acknowledgement)
    • za potvrde (CONTRL - Control)
  • ... itd.