+ 385 (0) 1 379 42 96
TEHNIČKA PODRŠKA +385 (0) 1 646 35 91
EDI-SAVJETOVANJE  +385 (0) 99 39 62 899

Korištenje EDI-ja u e-trgovini

KORIŠTENJE EDI-JA U E-TRGOVINI

Kako postati savršen poslovni partner u e-trgovini

Neki online trgovci nude svoje proizvode na internetu, ali zapravo nikada nemaju fizički kontakt sa svojom robom. To je zato što se njihovi partneri za dostavu (dropshipperi), putem e-trgovine brinu o skladištenju, pakiranju i otpremi proizvoda krajnjim klijentima. Da bi ova suradnja funkcionirala bez smetnji, poželjno je da svi poslovni partneri koriste elektroničku razmjenu podataka (EDI), što je postala uobičajena praksa. Inače, to vrijedi i ako nijedan partner za isporuku nije uključen u taj proces. Saznajte više o tome kako proizvođači koji rade s online trgovcima mogu koristiti EDI za profesionalizaciju svojih procesa i zašto je korištenje EDI-ja u e-trgovini koristno.

Ono što se desetljećima koristilo u maloprodaji, sada mora imati i e-trgovina. Profesionalni trgovci, dobavljači i proizvođači više ne razmjenjuju narudžbe, otpremnice i račune putem e-pošte ili tradicionalne pošte, već pomoću elektroničke razmjene podataka. Ova je tehnologija također ključna za takozvane dropshippere (partnere za dostavu) i njihove online trgovinske partnere koji brinu o marketingu i prodaji. U ovom postavljanju online trgovci nude svoje proizvode na mreži, ali sve logističke zadatke prenose jednom ili različitim partnerima odmah nakon primanja narudžbe. To znači da se za skladištenje, pakiranje, otpremu, pa čak i upravljanje povratom brinu specijalizirani partneri za dostavu (dropshipping partneri). Ponekad robu prikladno proizvode sami.

Ako ste i sami takav proizvođač robe, uvoznik ili veletrgovac, koji je do sada možda isporučivao robu samo maloprodaji, a sada želite svoju robu plasirati i na online trgovinama, imate nekoliko mogućnosti.

Kakve mogućnosti imam u online maloprodaji?

Ono što možete je:

  • Pratite svoje prethodne trgovinske partnere u njihovom širenju u online trgovanju,
  • surađivati ​​s novim online trgovcima i opskrbljivati ​​ih robom,
  • ponašati se kao partner za dostavu (dropshipper), što znači raditi s trgovcima koji ne žele brinuti o skladištenju i žele vam povjeriti proces otpreme,
  • ili možete koristiti sve tri mogućnosti internetske prodaje odjednom.

Iako se opcija broj četiri na prvi pogled čini vrlo unosnom, također zahtijeva puno rada. Pogotovo zato što istovremeno možete primati narudžbe od više poslovnih partnera. Zatim morate poslati i dostaviti račun i potvrde o otpremi, te arhivirati račune. O da – i dalje ima povrata, kao i poreznih olakšica i naloga za zamjenu.

Kako bi se u svakom trenutku održala kontrola i pregled, ključna je elektronička razmjena podataka. I u tome je ljepota: princip EDI-ja isti je za online trgovine kao i za maloprodaju. EDI vam omogućuje jednostavan pristup svim poslovnim partnerima jednim povezivanjem putem EDI platforme eXite®. Također imate opciju povjeriti pretvorbu podataka pružatelju EDI usluga.

Kako bi mogao izgledati EDI za partnere za dostavu (dropshippere)?

Ako ste proizvođač i ponašate se kao partner za dostavu  (dropshipper), tehnički postupak za EDI idealno bi izgledao ovako: odmah nakon što krajnji klijent pošalje narudžbu kod trgovca, pokreće se postupak elektroničke razmjene podataka između poslovnih partnera. Trgovac vam šalje narudžbu (ORDERS). Zatim obavijestite trgovca o isporuci robe njegovom kupcu (DESADV = otpremnica), a kasnije trgovcu pošaljete račun (INVOIC). Ovaj “EDI ciklus” jedva zahtijeva bilo kakav ručnu intervenciju. Svaka transakcija može se u potpunosti pratiti. Nepotrebno je reći da u proces više neće biti uključeni papirnati dokumenti.

Zašto je EDI posebno koristan za e-trgovinu?

Integrirani EDI velika je prednost za industrije s velikim brojem narudžbi i izdavanja računa. Potreba za ljudskim resursima minimalna je i sustav pouzdano radi danju i noću. Da bi različiti ERP sustavi poslovnih partnera mogli međusobno komunicirati, podaci se automatski izvoze putem sučelja, pretvaraju u EDI jezik, prenose do poslovnog partnera putem EDI platforme eXite®, a zatim se ponovno pretvaraju u ispravan format. Više od 20 000 tvrtki povezano je s našom EDI platformom eXite® i njihov je broj u porastu. Vjerojatno isto vrijedi za broj internetskih korisnika koji kupuju putem interneta.

Želite li saznati više o optimizaciji vašeg online poslovanja? Ne ustručavajte se kontaktirati nas u vezi savjetovanja, sigurno Vam možemo ponuditi rješenje koje odgovara vašim potrebama. Molimo pošaljite svoj upit na mail info@editel.hr.

O autoru

Božidar Bajsič
Direktor operacija u EDITEL Adria

 

Icon \'i\'

O EDITELu

EDITEL

EDITEL je jedan od vodećih međunarodnih pružatelja EDI rješenja (Electronic Data Interchange) specijaliziran za optimizaciju procesa opskrbnog lanca (opskrbe) i vaš stručnjak za elektroničku razmjenu podataka. Tvrtka posluje s klijentima iz raznih poslovnih djelatnosti.

Portrait photo copyright Editel Adria
Symbolic image copyright iStockphoto, photo credit ipopba

Aktivirajte kolačiće u postavkama preglednika kako biste koristili ovu web stranicu u cijelosti.
Trenutno koristite zastarjeli preglednik koji uzrokuje moguće sigurnosne nedostatke i smanjuje korisničko iskustvo.
learn how to easily update your browser.