+ 385 (0) 1 379 42 96
TEHNIČKA PODRŠKA +385 (0) 99 39 62 020
EDI-SAVJETOVANJE  +385 (0) 99 68 97 128

Inicijativa za digitalizaciju logistike putem blockchain tehnologije

LKW von der Firma Wildenhofer als Teilnehmer an der Blockchain Initiative Logistik: Erfolgreicher Test-Transport mit digitalem Frachtbrief eCMR

Uspješan probni prijevoz s digitalnim tovarnim listom eCMR

Digitalni tovarni list (eCMR) prvi je put korišten u praktičnom ispitivanju koje je proveo špediter Wildenhofer. Sa znanjem stečenim iz toga, inicijativa za digitalizaciju logistike putem blockchain tehnologije sada ulazi u završnu fazu izgradnje općenito korisnog industrijskog rješenja.

Beč, 4. svibnja 2021. Tovarni list bitna je komponenta koja se koristi u međunarodnom prijevozu za otpremu robe. Iako je digitalizacija posljednjih godina brzo napredovala u mnogim područjima logističke industrije, ovaj se postupak još uvijek temelji na papirima. To znači da dostupnost informacija o prijevozu i potpisi za otpremnike, brodare, špeditere i osiguravajuća društva često nisu zajamčena na vrijeme, a vrata su širom otvorena za pogreške i prijevare. Prednosti digitalizacije ovdje su očite. Upravo se zbog toga ” Inicijativa za digitalizaciju logistike putem blockchain tehnologije“, pokrenuta 2019. godine, suočila s ovim izazovom u prvom primjeru uporabe i razvila industrijsko rješenje za upotrebu eCMR-a (digitalni tovarni list). EDITEL je od početka bio dio ove inicijative i sada je mogao osvojiti špeditera Wildenhofera, prvog sudionika u pilot-projektu koji je već uspješno završio testni prijevoz pomoću eCMR-a.

Od pilot faze do prakse

Činjenica da se blockchain pokazao kao prikladna tehnologija za digitalizaciju tovarnog lista već je teoretski dokazana u prvoj fazi projekta. Druga faza bila je usmjerena na razvoj cjelovite i zrele aplikacije za profesionalnu uporabu u praksi.  Fokus je bio na identifikaciji svih sudionika s digitalnim potpisima, predmetu zaštite podataka (GDPR) i integraciji standarda. Najuzbudljiviji i završni dio ove faze  nesumnjivo su bili prvi praktični probni transporti – poput onog od renomirane salzburške špediterske tvrtke Wildenhofer, koji je praćen na inicijativu EDITEL-a, u koji su bili uključeni i pošiljatelj i primatelj.

Špediterska tvrtka Wildenhofer uspjela je brzo uvesti novu aplikaciju kako u pozadini uredskog poslovanja tako i za vozače bez ikakvog posebnog predznanja. Kratka probna vožnja prije početka prvog pravog prijevoza bila je dovoljna da zainteresirane zaposlenike uvjeri u intuitivno rješenje. Integracija pošiljatelja i primatelja, koji su morali digitalno potvrditi primopredaju ili preuzimanje robe, također je prošla bez problema.

Rezultat koji postavlja trend

Na temelju ovog iskustva, špediter Wildenhofer i njegovi kupci također su mogli pružiti vrijedne ideje za konačno usavršavanje aplikacije eCMR. Prednosti digitalizacije također su odmah bile opipljive – svi sudionici (klijent, brodarska tvrtka i primatelj) mogli su uživo pratiti korake prijevoza ako žele. Kad je roba bila predana, svi su istodobno imali na raspolaganju gotove dokumente. Ovdje je ušteđeno puno vremena, što znači da se u budućnosti mogu izostaviti neki koraci ručnog rada. A posebno u logistici vrijedi sljedeće: vrijeme je novac!

Digitalni tovarni list tako predstavlja dodanu vrijednost za sve sudionike, a softver koji stoji iza nje također ispunjava sve potrebne zahtjeve. Prema riječima njihovog ovlaštenog predstavnika Rudolfa Miesera, ovaj testni prijevoz pokazao se “ne samo iznimno uzbudljivim za brodarsku tvrtku Wildenhofer, već postavlja trendove kako bismo i u budućnosti iskoristili dobivene prednosti za nas i naše partnere.” Generalni direktor EDITEL-a Gerd Marlovits, s druge strane, vidi ovaj praktični test, koji je prije svega donio važna saznanja o upotrebljivosti, “kao vrijednu povratnu informaciju kako bi se postavili pravi prioriteti za sljedeće razvojne korake”.

Sljedeći koraci

Nakon završetka druge praktične faze, treća i završna faza započet će početkom svibnja, u kojoj je prioritet uspostaviti opću platformu za cijelu industriju. Sukladno tome, ovdje je fokus prvenstveno na tehničkoj i organizacijskoj integraciji daljnjih partnera.

Uz to, stupanjem na snagu Uredbe EU-a o elektroničkim informacijama o prijevozu tereta (eFTI) u kolovozu 2024. godine, moraju se izvršiti neke pripreme.

Prednosti digitalnog tovarnog lista

Različite institucije izračunale su da se prelaskom na digitalni eCMR uštedi približno 4,5 EUR po tovarnom listu u administrativnim troškovima.

Uz to, pri korištenju digitalnog eCMR rješenja mogu se uočiti sljedeće prednosti:

  • Smanjenje troškova procesa kroz potencijal automatizacije, kao što je izravna veza sa sustavima upravljanja prometom
  • Brzi pristup podacima i statusu u stvarnom vremenu svih uključenih strana (pošiljatelja, primatelja, prijevoznika, otpremnika, vlasti i osiguranja u slučaju oštećenja)
  • Točno bilježenje promjena podataka koje su prije bile nerazumljive i rukom napisane
  • Elektronički dokaz o isporuci istodobno s potpisom primatelja
  • Jednostavno arhiviranje i pronalaženje dokumenata, npr. za financijske revizije

S ciljem iskorištavanja potencijala blockchaina za austrijsku logističku industriju, na poziv revizijske i konzultantske tvrtke EY, GS1 Austrija i EDITEL Austrija, zajedno s poznatim logističkim kompanijama kao što su DB Schenker i LKW Walter i Bundesvereinigung Logistik Österreich (BVL), kao i Bečko ekonomsko i poslovno sveučilište, sudjelovat će u inicijativi za digitalizaciju logistike putem blockchain tehnologije. Prvi pilot projekt inicijative posvećen je digitalizaciji otpremnih dokumenata. Očekuje se da će ovo rješenje za industriju automatizirati oko 75 milijuna procesa u austrijskim logističkim tvrtkama godišnje i uštedjeti dvanaest milijuna listova papira. U 2019. godini Blockchain inicijativa dobila je nagradu Future Zone kao „Blockchain projekt godine“.

U svakom slučaju, prethodno iskustvo već je dokazalo da blockchain tehnologija nudi značajnu dodanu vrijednost za projekte s nekoliko sudionika različitih interesa, osim kripto valuta. Inicijativa za digitalizaciju logistike putem blockchain tehnologije oslanja se na tehnologije koje u potpunosti rade bez energetski gladnog rudarstva koje je inače uobičajeno za kripto valute. Dakle, prednosti blockchain tehnologije (povjerljivost, nepromjenjivost, dostupnost) mogu se kombinirati s povoljnim otiskom CO2.

Symbolic image copyright Wildenhofer

Aktivirajte kolačiće u postavkama preglednika kako biste koristili ovu web stranicu u cijelosti.
Trenutno koristite zastarjeli preglednik koji uzrokuje moguće sigurnosne nedostatke i smanjuje korisničko iskustvo.
learn how to easily update your browser.